Ainda que eu tenha rumado para meu próprio gosto de personalidade na escolha da palheta, com ele tive a oportunidade de trabalhar diretamente com algumas obras e autores que muito aprecio. Este trabalho trata da colorização da capa e contracapa do último encadernado do clássico Príncipe Valente (de Harold Foster), lançado pela já extinta editora Opera.
Infelizmente, a publicação foi desvalorizada com a má diagramação e qualidade posteriormente vista no trabalho final, no entanto, posso garantir que o trabalho independente da editora teve um resultado diferente. Mas o que poderiamos exigir? Não há o que reclamar de uma editora que ja estava de portas fechadas, infelizmente...
During a few years, I had the chance to work with Alexander Jubran, which I learned so much of what I know today. In special, one of my better learning was the color work. Despite I had head with my proper taste of personality in the choice of the color, I had the chance to directly work with some workmanships and authors that I much appreciate. This work deals with the colorization of the layer and contralayer of the last bound of Prince Valiant (from Harold Foster), launched by the already extinct publishing company Opera (brazillian edition). Unhappyly, the publication was devaluated with me the bad diagramming and qualitym, later seen in the final work. However, I can guarantee that the independent work of the publishing company had a different result. But what should we demand of them? We cant complain of an publishing company that already had closed the doors, unhappyly…
Capa
Quarta Capa
Nenhum comentário:
Postar um comentário